Ny berider skal styrke Sønderborg Sportsrideklub

11-11-2021

Ridning er for alle. Sådan lyder mantraet for den nye daglige leder af Sønderborg Sportsrideklub (SØS) Jesper Rolver Nielsen. Han rykker til det sønderjyske fra Fyn med en ambition om at være med til at styrke klubben.

Egentlig er det dressuren, der trækker mest i Jesper Rolver Nielsen. Det er det, han selv rider mest – men i en klub skal der være plads til alle.

- Det, der virkelig betyder noget for mig, er at se, hvordan den enkelte rytter flytter sig. Og så er det egentlig ligegyldigt, om man er amatør eller øvet, spring– eller dressurrytter. Vi deler alle begejstringen ved sporten. Og jeg glæder mig meget til at være med til at udvikle Sønderborg Sportsrideklub, siger Jesper Rolver Nielsen, som selv er aktiv stævnerytter.

- Så det er bestemt også et mål for mig at hjælpe klubbens ryttere ud og præstere på stævnepladserne. For som i al anden sport, så er det at konkurrere både sjovt – og det der ansporer én til at dygtiggøre sig, forklarer han.

Som daglig leder af Sønderborg Sportsrideklub får Jesper Rolver Nielsen ansvaret for både elevskole, undervisning og personale.

- Vi har længe ønsket os en erfaren underviser, der kunne være fast tilknyttet klubben. Så vi glæder os rigtig meget over, at Jesper kommer herned til os, og vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at han skal falde godt til, siger bestyrelsesformand Nanna Blankschøn.

Jesper er uddannet ridetræner og har de sidste 10 år arbejdet som berider ved Klaus Munkedal på Fyn. Før det var han daglig leder på Fyens Rideklub i Odense og Ebberub Rideklub i Assens.

Jesper Rolver Nielsen starter på SØS d. 1.1.2022

For yderligere information: